Idén karácsonykor már az online vásárlás volt a menő
Idén a zsúfolt plázázás helyett már az online vásárlás volt a trendi. Óriási roham volt a közösségi vásárlásban, a karácsonyi időszakban megkétszerezte forgalmát a Bónusz Brigád.
Idén a zsúfolt plázázás helyett már az online vásárlás volt a trendi. Óriási roham volt a közösségi vásárlásban, a karácsonyi időszakban megkétszerezte forgalmát a Bónusz Brigád.
A 2013-as év kifejezetten érdekes lehet a hazai online kiskereskedelmi szektorban, várhatóan ugyanis piacra lép a Tesco, az Amazon és a Media Markt is - mondta a Világgazdaságnak Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK) a Vedd a neten! program keretében többszintű, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közreműködésével kidolgozott minősítési rendszert vezet be, hogy segítse a fogyasztókat a megbízható webshopok megtalálásában.
A Magyarországon működő hipermarket láncok egyelőre le vannak maradva a környező országokhoz képest az online kereskedelem területén. Ennek okai elsősorban a magyar piac mérete és a gyenge vásárlóerő, igaz, az üzletláncok készülnek a piacra lépésre. A Tesco például jövőre indítja online boltját Magyarországon.
Az elmúlt szűkös esztendőkben a legtöbb magyar cég vagy a csodát várta, vagy spórolással próbált anyagi helyzetén javítani. A csodák azonban nem jöttek, a spórolás pedig fájdalmas, és csak a túlélésre elég, a győzelemhez már nem. Egy jól megtervezett honlap többet lendíthet az üzleten, mint gondolnánk.
A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében – a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben. Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felméréséből kiderül, milyennek látják piacukat a magyar webshopok, és hogyan készülnek a verseny éleződésére.
Digitális közértet nyitott a Tesco Angliában. Ha a két hetes reptéri teszt jól sikerül, hamarosan kezdődhet a cég online áruházainak inváziója.
Csak kevés helyen lehet bankkártyával fizetni, és az árukészlet sem naprakész mindenütt, de a webshopok többsége pontosan szállít, és fejleszti szolgáltatásait. Átfogó felmérésben tesztelték a hazai online boltokat az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal megbízásából egy független piackutató próbavásárlói. A tesztelők a vásárlás teljes folyamatát ellenőrizték, a megrendeléstől a kiszállításon át az áru visszaváltásáig.
Idén várhatóan 3 százalék lesz az online vásárlások részesedése a teljes hazai kiskereskedelemből. A legnagyobb gátat még mindig a bizalmatlanság jelenti.
A kuponos oldalak kínálatában egyre többször fordul elő, hogy az akciós szolgáltatáshoz a valóságban "fapados" kiszolgálás párosul, vagy a további ráfizetést igénylő szolgáltatást takar a kedvezmény. A pénzkérdés blog összegyűjtötte, miről érdemes vásárlás előtt tájékozódni.
Robotokra cseréli raktári munkásainak egy részét az Amazon webáruház, így hogy csökkentsék a nehéz fizikai munkát végző dolgozók terhelését.
Kényelmes, egyszerű, ki lehet fogni akciókat - három ok, ami miatt egyre többen vásárolnak online. Ezt az internetes bűnözők is tudják, és egyre trükkösebb módszerekkel próbálják kicsalni a neten vásárlók pénzét. Lehet a csalók ellen védekezni - IT-tanácsadók és bloggerek segítségével összegyűjtöttük, hogyan.
Egy német felmérés szerint az interneten vásárlók mintegy harmada visszaküldi a csomagot, a divatcikkeknél még rosszabb az arány, de a lakberendezési tárgyak is gyakran jutnak vissza a feladóhoz.