Idén karácsonykor már az online vásárlás volt a menő
Idén a zsúfolt plázázás helyett már az online vásárlás volt a trendi. Óriási roham volt a közösségi vásárlásban, a karácsonyi időszakban megkétszerezte forgalmát a Bónusz Brigád.
Idén a zsúfolt plázázás helyett már az online vásárlás volt a trendi. Óriási roham volt a közösségi vásárlásban, a karácsonyi időszakban megkétszerezte forgalmát a Bónusz Brigád.
Első körben Budapestet és vonzáskörzetét fedi majd le a Tesco jövő év első felében induló webáruháza - mondta Pálfalvi Márta, az áruházlánc vállalati kapcsolatokért felelős vezetője a Gazdaság TV-nek. Húszezer áru közül lehet majd válogatni online, a fix áras kiszállítást leghamarabb másnapra lehet majd kérni kétórás intervallumok közül választva.
Táblagép, LED tévé, könyv, parfüm és ruhanemű – az idei karácsony slágertermékei, melyekre tízmilliárdokat költünk az év végén. A karácsonyi bevásárlás hajrájának útvesztőjében iránymutatással szolgálunk, hol és hogyan lehet olcsóbban beszerezni még a drága ajándékokat is. Netes vásárlás, karácsony előtti akciók, "olcsóságmérő" telefonos alkalmazás – van itt minden.
A 2013-as év kifejezetten érdekes lehet a hazai online kiskereskedelmi szektorban, várhatóan ugyanis piacra lép a Tesco, az Amazon és a Media Markt is - mondta a Világgazdaságnak Kis Gergely, a GKIeNET ügyvezető igazgatója.
A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért Közhasznú Egyesület (SzEK) a Vedd a neten! program keretében többszintű, a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) közreműködésével kidolgozott minősítési rendszert vezet be, hogy segítse a fogyasztókat a megbízható webshopok megtalálásában.
A Magyarországon működő hipermarket láncok egyelőre le vannak maradva a környező országokhoz képest az online kereskedelem területén. Ennek okai elsősorban a magyar piac mérete és a gyenge vásárlóerő, igaz, az üzletláncok készülnek a piacra lépésre. A Tesco például jövőre indítja online boltját Magyarországon.
Az elmúlt szűkös esztendőkben a legtöbb magyar cég vagy a csodát várta, vagy spórolással próbált anyagi helyzetén javítani. A csodák azonban nem jöttek, a spórolás pedig fájdalmas, és csak a túlélésre elég, a győzelemhez már nem. Egy jól megtervezett honlap többet lendíthet az üzleten, mint gondolnánk.
A webshopok háromnegyede a választék bővítésével fejlesztené vállalkozását, és csak egyharmada lát kockázatot egy nagyobb külföldi versenytárs megjelenésében – a tulajdonosok fele az Amazon megjelenésétől sem ijedne meg. Egy webáruház tipikus látogatója 5-25 ezer forintot költ vásárlásra alkalmanként, és nem bízik az online előrefizetésben. Az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál felméréséből kiderül, milyennek látják piacukat a magyar webshopok, és hogyan készülnek a verseny éleződésére.
Digitális közértet nyitott a Tesco Angliában. Ha a két hetes reptéri teszt jól sikerül, hamarosan kezdődhet a cég online áruházainak inváziója.
Csak kevés helyen lehet bankkártyával fizetni, és az árukészlet sem naprakész mindenütt, de a webshopok többsége pontosan szállít, és fejleszti szolgáltatásait. Átfogó felmérésben tesztelték a hazai online boltokat az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító oldal megbízásából egy független piackutató próbavásárlói. A tesztelők a vásárlás teljes folyamatát ellenőrizték, a megrendeléstől a kiszállításon át az áru visszaváltásáig.
A gazdaság kevés területén látni olyan mértékű növekedést, mint amit az internetes kereskedelem produkált 2011-ben – derül ki a GKIeNET és a T-Mobile kutatásából.
Idén várhatóan 3 százalék lesz az online vásárlások részesedése a teljes hazai kiskereskedelemből. A legnagyobb gátat még mindig a bizalmatlanság jelenti.
A kuponos oldalak kínálatában egyre többször fordul elő, hogy az akciós szolgáltatáshoz a valóságban "fapados" kiszolgálás párosul, vagy a további ráfizetést igénylő szolgáltatást takar a kedvezmény. A pénzkérdés blog összegyűjtötte, miről érdemes vásárlás előtt tájékozódni.
Robotokra cseréli raktári munkásainak egy részét az Amazon webáruház, így hogy csökkentsék a nehéz fizikai munkát végző dolgozók terhelését.
2011-ben is elsősorban hírek olvasására, közösségi oldalak látogatására használjuk az internetet, de több szempontból is változtak a magyar felhasználók szokásai az elmúlt évekhez képest. Egyre jobban bízunk az online fizetési módokban és a neten rendelt áruk minőségében is. Számottevően megnőtt az árukereső, ár-összehasonlító oldalak népszerűsége is.
Kényelmes, egyszerű, ki lehet fogni akciókat - három ok, ami miatt egyre többen vásárolnak online. Ezt az internetes bűnözők is tudják, és egyre trükkösebb módszerekkel próbálják kicsalni a neten vásárlók pénzét. Lehet a csalók ellen védekezni - IT-tanácsadók és bloggerek segítségével összegyűjtöttük, hogyan.
Harminchárom százalékkal haladta meg az idei Cyber Monday, azaz a "kiberhétfő" online vásárlásainak a száma a tavalyit, az értékük pedig túlszárnyalta a 2010-ben felállított, 1,03 milliárd dolláros rekordot - jelentette kedden a Coremetrics, az IBM adatelemző cége.
Csütörtökön van Magyarországon az internetes kereskedelem napja (DotcommerceDay), az ötletgazda Neo Interactive Kft. közleménye szerint a mozgalom célja az, hogy az internetezőkkel megismertesse a magyar piacon is egyre népszerűbb online vásárlás előnyeit, ezzel segítve az internetes kereskedelem és a tudatos vásárlás fejlődését.
Egy német felmérés szerint az interneten vásárlók mintegy harmada visszaküldi a csomagot, a divatcikkeknél még rosszabb az arány, de a lakberendezési tárgyak is gyakran jutnak vissza a feladóhoz.
Az Európai Unióban végzett kutatások azt mutatták, hogy az uniós fogyasztók tartanak a határon átnyúló vásárlás veszélyeitől, a jogérvényesítés nehézségeitől, ezért inkább a belföldi webáruházakat részesítik előnyben - közölte a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság csütörtökön.